Sterke communicatie bindt mensen aan organisaties

Non-profit centraal

Bindkracht 12 is een communicatieadviesbureau dat zich richt op de non-profitsector, met name op branche- en beroepsorganisaties. De spil is oprichter Marjan Agerbeek, die samenwerkt met tal van specialisten in de branche, zoals tekstschrijvers, fotografen, vormgevers, videomakers, webontwikkelaars en onderzoekers.

Bindkracht 12 ondersteunt beroepsorganisaties vanuit de overtuiging dat deze onmisbaar zijn voor het goed functioneren van bedrijven en organisaties. Immers, beroepsorganisaties zorgen voor uitwisseling van kennis en ervaring, geven normen en waarden in de beroepsuitoefening door en lobbyen voor optimale omstandigheden voor de uitoefening van een beroep. In een tijd waarin steeds meer wendbaarheid van werkenden wordt verwacht, zijn beroepsorganisaties onmisbaar.

Door de focus op de non-profitsector kent Bindkracht 12 de specifieke omstandigheden waarin non-profit organisaties opereren, zoals het werken met vrijwilligers of beperkte budgetten. Bindkracht 12 begrijpt haar klanten en bedenkt oplossingen die goed werken in de gegeven context.

Klantenkring

Met deze organisaties werkt Bindkracht 12 samen: Algemene Onderwijsbond (AOb), CNV Vakmensen, Centrale voor Middelbare en Hogere Functionarissen (CMHF), Vereniging van Hogere Ambtenaren bij het ministerie van Financiën (VHMF), Vereniging van Onderzoeksjournalisten (VVOJ), Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ), Vakvereniging voor Deurwaarders en Invorderaars (VVDI), Start Foundation, VARA, Passage, Hoofdpijnnet, Raad voor de Rechtspraak en TIAS School for Business and Society.

Zie portfolio voor een impressie.

De oprichter

Marjan Agerbeek heeft Bindkracht 12 in 2010 opgericht. Het bladenmakersbedrijf waarmee zij begon, is intussen uitgegroeid tot een veelzijdig communicatieadviesbureau. Ze werkt vanuit een journalistieke inslag, die diep is geworteld na vele jaren werkzaam te zijn geweest bij dagblad Trouw, onder meer als onderwijsredacteur en onderzoeksjournalist. Met het bekende onderzoeksproject Schoolprestaties (Trouw, 1997 en verder) was zij een van de eerste datajournalisten in Nederland. In haar vrije tijd heeft zij met anderen de beroepsorganisatie Vereniging van Onderzoeksjournalisten (VVOJ) opgericht, was de eerste voorzitter en is nog steeds actief in de vereniging.

Na haar periode bij Trouw was Marjan Agerbeek hoofdredacteur van de Consumentengids en uitgever/hoofdredacteur van Eigen Huis Magazine (Vereniging Eigen Huis). Zij heeft bij de ledenbladen vernieuwingen doorgevoerd die hebben geleid tot minder opzeggers, grotere ledentevredenheid en kostenbeheersing. Als uitgever heeft zij nieuwe boeken en bladen bedacht, geproduceerd en op de markt gebracht.

Met deze kennis en ervaring op het gebied  van journalistiek, communicatie en marketing startte zij als zelfstandig ondernemer.

Bijzondere kennisterreinen

Arbeidsmarkt, vakbonden, beroepsorganisaties, consumentenzaken,  journalistiek, personal finance, pensioenen, onderwijs, ledenwerving en ledenbehoud, organisatiemanagement, laaggeletterden.