Zeven goede redenen voor een print magazine:

1. Leesduur

De impact van een gedrukt magazine is nog steeds onovertroffen. Terwijl een webbezoek vaak niet langer duurt dan een paar seconden, levert een goed relatiemagazine twintig minuten tot drie kwartier binding op.

2. Leeskans

Een gedrukt magazine heeft een grote leeskans: ongelezen weggooien is zonde, dus het blijft langer liggen, wachtend op een leesmoment. Met nieuwsbrieven bereik je alleen mensen die op het moment van ontvangst geïnteresseerd zijn in de inhoud en tijd hebben om te lezen.

3. Betrouwbaarheid

De afzender van een magazine is altijd duidelijk, waardoor de lezer een goede inschatting kan maken van de kwaliteit van de informatie (en dus van de kwaliteit van de afzender). Nep-nieuws krijgt geen kans en dat schept een band.

4. Aandacht

Nu publieksmagazines minder worden verkocht en veel bedrijven met magazines zijn gestopt, liggen er minder magazines in huis. Dus is er meer aandacht voor de magazines die nog wel op de deurmat vallen. Bij uitstek een kans voor non-profitorganisaties, die met inhoud mensen aan zich moeten binden.

5. Complexe inhoud

Kennis nemen van een complex onderwerp vergt aandacht en concentratie. Print is daarvoor bij uitstek geschikt. Geen aanlokkelijke links naar andere pagina’s, geen flitsende advertenties. Dus zeker voor specials is een gedrukt magazine een fantastisch instrument.

6. Verrassing en inspiratie

Een gedrukt magazine biedt informatie waar een lezer misschien niet naar op zoek was, maar die hij/zij wel belangwekkend of interessant vindt. Een goed gemaakt magazine is dus een cadeautje.

7. Bereik

De kans dat een gedrukt magazine op het juiste adres aankomt is groot. Een huisadres is immers een redelijk stabiel gegeven. E-mailadressen zijn zo veranderlijk als het weer. En mensen zijn terughoudend in het verstrekken van hun e-mailadres. Geen contact? Dan verwatert de relatie snel.